"NOT りんごジュース, APPLE ジュース!"

Monday, October 22, 2007

作文の下書

最初,ビジュアルケイの好きなことはファッションですが、すぐ音楽が好きになりました。ハンサムな男の人があったし、おもしろいファッションと好きな歌もあったし、だんだんビーケイは趣味になりました。でも、さいきん、ビシュアルケイは人気になりますから、たくさんバンドの音楽のしつは悪くなります。がっかりするようになります。

はじめに人気になったビーケイバンドはXですから、ビーケイをはじめしませんでした。それに、XのドラムのYOSHIKI さんはExtasy Recordsを作りました。そのレコードの会社はたくさん有名のバンドーを作りだしました。たとえば、グレーとか、LUNA SEAとか作られました。最近ビーケイが人気になりますから、あたらしジャンルも作ってあります。新しい作ったオシャレーケイでファッションは音楽よりたいせつだと思います。

九十年代で、ビーケイのファッションがたくさん暗い色とプラスチックがあった、たくさんけしょうを作りました。それで、時々、女の人と男の人をまちがえてしまいました。ビーケイのファッションからロリータのファッションは作られました。でも最近の年、ビーケイのファッションでたいせつのは可愛くなることときれいになることですから、ファッションが変わりました。バンドの男の人はきれいなですから、時々ファンは音楽が聞くのは忘れると思います。

ディルアングレイのギターリストの薫さんは「今のビジュアルケイは女の子がくすくす笑うのために作っています」と言いました。薫さんの新しいビーケイバンドがさいのうがないことばを信じるかどうか、分かりません。けど、何でもに人気があれば、しつが悪くなると思います。ビーケイも同じことです。たしかに、もっと悪い音楽がありますが、まだ古くって、いい音楽もあります。ですから、だいじょうぶだと思います。そして、新しいジャンルを聞き始めます。

3 Comments:

At October 27, 2007 at 3:03 PM , Blogger Tracy said...

What a fascinating topic! I don't know anything about Visual K, so I was quite intrigued. Overall, I felt you presented the information well. The discussion on the focus shift from music to fashion was particularly interesting.
After reading it, I wanted to learn more. I think you can describe a particular band in more detail, perhaps introduce your favorite band. For example, what is Luna Sea's sound/music like? After reading this, I didn't
get a good idea of Visual K's sound. What kind of instrumentals do they use? Is their a characteristic sound/style for this genre? Why do they dress up and makeup in the way that they do? You're off to a very good start!

 
At October 28, 2007 at 1:11 AM , Blogger . said...

Wow, you presented a lot of information here (and on a variety of aspects concerning the visual kei phenomenon)! I would like to see information, if possible, concerning how visual kei has affected Japanese pop culture on the whole. Focusing on a particular band to help explain the visual kei style might not be a bad idea, either.

 
At October 29, 2007 at 8:36 AM , Blogger yukki said...

I think there's not much to say about your draft after tracy-san and nonye-san gave such good suggestions. Just try to organize the information coherently so that the audience will be able to follow your presentation easily.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home